Uit eten in Hasselt: De Levensboom

Update: Elders op deze blog vind je het menu van de Levensboom (exclusief dranken)

IK WERK NIET BIJ DE LEVENSBOOM EN HEB GEEN DIRECT CONTACT MET DE UITBATERS. JE KAN NIET RESERVEREN VIA DEZE BLOG. VOOR RESERVATIES, ZIE HET TELEFOONNUMMER ONDERAAN

Eigenlijk is het schandalig dat er nog geen enkele post op mijn blog staat over de Levensboom. Het is immers mijn favoriete restaurant. Hoog tijd dus om daar verandering in te brengen.

De Levensboom is een vegetarisch, macrobiotisch restaurant op het Leopoldsplein in Hasselt. Althans, ze noemen zichzelf toch vegetarisch, maar serveren ook gerechten met vis. Niet dat het mij stoort, want ze hebben genoeg vegetarische keuze.

Het menu bestaat standaard uit een aantal pasta’s, salades en andere gerechten, maar elke dag wordt er ook een andere dagschotel gemaakt. De dessertjes staan altijd mooi uitgestald in de eetruimte, zodat je er extra veel zin in krijgt. Qua dranken kan je er kiezen uit een heleboel verschillende biologische drankjes. Van aperitieven over fruitsappen tot bier en wijn. Persoonlijk vind ik de niet-alcoholische apertief met viooltjes een aanrader.

Het interieur is nogal rustiek, met veel hout en overal gedroogde bloemen en planten, helemaal in lijn met hun natuurlijke culinaire stijl. In de zomer kan je ook op het terrasje achterin plaatsnemen. Daarvoor moet je wel even de piepkleine keuken doorkruisen. Buiten tussen het groen word je gezelschap gehouden door twee zeer sociale katten.

Maar het beste aan de levensboom is toch wel de bediening. Zoals je wel kan verwachten van een macrobiotisch restaurant, zijn de uitbaters uitermate bezorgd om de kwaliteit van je maaltijd. Als je speciale wensen hebt (veganistisch, lactosevrij, etc.) kan dat zonder problemen geregeld worden. En het zijn ook gewoon supervriendelijke mensen.

Recent heb ik ontdekt dat je ook nog eten kan afhalen. Ideaal voor een gezonde lunch dus. En voor de absolute fans is er ook catering beschikbaar. Ik weet in ieder geval al wie de kok mag zijn als ik ooit trouw…

Gelukkig wonen we niet te dichtbij, anders zou mijn hele bankrekening opgaan aan Levensboommaaltijden. Al valt de prijs zeer goed mee. Onlangs kreeg ik een cadeaubon van 50 euro voor het restaurant. We hebben met twee personen echt moeite moeten doen om hem helemaal op te krijgen zonder echt buiten te moeten rollen. Gewoonlijk hebben we voor 30 euro ons buikje helemaal rond.

Het enige negatieve punt dat ik kan bedenken zijn de beperkte openingsuren. De Levensboom is echt een life saver voor de Hasseltse vegetariërs. Als je er nog nooit geweest bent, zeker eens doen. Reserveren is wel aan te raden, want het loopt er snel vol.

De Levensboom
Leopoldplein 44
3500 Hasselt

Telefoon: 011 22 64 00

Maandag en dinsdag: gesloten
Woensdag tot vrijdag: 12.00 – 14.30 en 18.00 – 21.00
Zaterdag: 18.00 – 22.00
Zondag: 12.00 – 15.00

5 reacties

  1. 22/06/2011 bij 09:21

    Ik kan niet anders dan akkoord met je gaan! Het is ook mijn lievelingsrestaurant en ik denk dat het niet snel gaat veranderen 😀

  2. Johan said,

    26/08/2011 bij 14:47

    Ben er een paar keer gaan eten, het is helaas niet bij mijn deur (40 km vandaan), maar het is er inderdaad gezellig, lekker en een vriendelijke bediening! En de prijzen zijn zeer correct, en het feit dat je door de keuken moet lopen om naar een terras te gaan is een pluspunt. Er zijn veel restaurants waar de keuken praktisch hermetisch afgesloten is…en dat zal meestal wel zijn redenen hebben….De Levensboom is zeker een aanrader!

    • carine en herlinda said,

      18/01/2012 bij 13:47

      Ik heb hier samen met mijn zus hier ook al meermaals heerlijk gegeten en menig aangenaam uur doorgebracht. Ze hebben daar een mooie kaart met
      verassende gerechten en een overheerlijk dessertenbuffet. Wij willen langs
      deze weg ook de uitbater Rik de groetjes doen en hopen
      gauw nog eens langs te kunnen gaan.

  3. Raf Gonnissen said,

    24/06/2012 bij 18:08

    Helemaal mee eens. We zijn al bijna 20 jaar klant zonder vegetariër te zijn 🙂
    De bediening is inderdaad heel vriendelijk en erg goed. We houden enorm van de huiselijke sfeer.
    De keuken is gewoonweg schitterend en de zorg en liefde die er aan besteed zijn druipen er gewoon vanaf…
    Topper dus!
    Raf en Birgit

  4. marc en ria said,

    26/09/2012 bij 11:10

    gewoonweg superlekker !! vriendelijke bediening en zeker niet duur
    hier kom ik heel graag terug 🙂


Geef een reactie

