Getest en goedgekeurd: Bio Cuisine Tofu Pesto

Eén van de grootste problemen als vegetariër – vind ik- is de lunch. Het liefst van al eet ik nog elke dag een lekker vers slaatje, maar af en toe moet een mens ook eens boterhammen meenemen. En wat doe je daar dan op? Elke dag kaas is maar niks en confituur, choco, speculaaspasta e.d. vind ik te zoet als lunch. Vandaar dus dat ik op zoek ben naar alternatieven.
Bio Cuisine Tofu Pesto

Eentje daarvan is de Tofu Pesto van Bio Cuisine. Hij smaakt verrassend anders dan de meeste van dat soort salades. Heel precies kan ik er geen etiket op plakken, maar veel pesto zit er in ieder geval niet in. Niet dat dat laatste hem minder lekker maakt. Ik kocht deze salade voor € 3,29 in de Colruyt*.

*Colruyt Hasselt op 20/7/2010. De prijs kan variëren en het product is mogelijk niet beschikbaar in alle Colruytwinkels.

4 reacties

  1. Branwen said,

    26/07/2010 bij 12:59

    Hey leuk blog. Hier een ander veggie persoon met lunchprobleem. Ik gebruik vaak appelstroop, das zoeter dan zoet en word dat snel zat. Pindakaas stinkt zo. Als ik dit zo lees vind ik het jammer dat ik niet in België woon.

  2. Tine Putzeys said,

    04/08/2010 bij 22:04

    Probeer de locale biowinkels eens. Voor mij is er ook een wereld opengegaan toen ik daar voor het eerst binnenging. Massa’s vegetarische producten.

    Maar misschien kan ik eens wat meer aandacht besteden aan lunchrecepten. Er is op dit moment alvast een pareltje in de maak.

  3. lamazone said,

    16/08/2010 bij 15:24

    De BioPlanet, BioShop, Origino of lokale biowinkel hebben veel leuke en lekkere alternatieven: allerlei slaatjes, patés, op basis van groenten en tofu e/o zaden,…
    Je kan in sommige Delhaizes veggie martino of americain krijgen, wat eigenlijk gewoon een kruidige wortelspread is. Als je een vleesvervanger wil, dan is er ook veggiebeleg dat lijkt op fijne vleeswaren.

    • Tine Putzeys said,

      17/08/2010 bij 11:13

      BioPlanets hebben ze jammer genoeg (nog?) niet in het verre Limburg. In Gent zijn er een pak meer opties wat bio en veggie betreft. Maar inderdaad de BioWinkel heeft veel leuke alternatieven. Die “martino” heb ik eens geprobeerd, maar was toch niet echt iets voor mij.


Geef een reactie

