Bloemkoolmosterdsoep

Het volgende recept vond ik op Smulweb. Het is dan misschien niet voor 2 personen, maar het was zo lekker dat ik het wel met de wereld moest delen. Je kan de overschotjes altijd invriezen voor later.

Ik gebruik voor het recept lightsojaroom en mosterd volgens “oud recept”, zo met van die bolletjes in. In plaats van een aardappel heb ik krieltjes gebruikt, vooral omdat ik nog een pak krieltjes overhad van een ander recept.

Ingrediënten

1 bloemkool: in roosjes
1 dikke aardappel (of 6 krieltjes): in stukken
1 grote ui: grof gesneden
3 teentjes knoflook: grof gesnipperd
1.5 l groentebouillon
2 laurierblaadjes
2 el mosterd
250 ml (soja)room
olie om te bakken

Recept

Verhit de olie in een grote kom. Fruit hierin de knoflook, ui en aardappels, tot de ui en knoflook beginnen te bruinen. Dat zou ongeveer 5 minuten moeten duren. Voeg dan de bloemkool, bouillon en laurierblaadjes toe. Laat het geheel zo’n 20 minuten koken, tot de kool en aardappels gaar zijn. Verwijder de laurierblaadjes en mix de soep. Meng er tenslotte ook de mosterd en room door en serveer onmiddelijk.

Smakelijk!

Geef een reactie

