Cooksurfing

Tegenwoordig bieden de meeste alternatieve reisbureaus een nieuw soort reis aan, nl. culinaire reizen. Je neemt deel aan kookworkshops, gaat snuffelen op plaatselijke marktjes en leert echte streekproducten kennen. Allemaal leuk en wel, maar ik vrees dat het voor vegetariërs nog niet zo simpel zou zijn.

Maar daarom is het idee niet slecht. Waarom zouden we het zelf eens niet kunnen proberen? Mijn vriend is sinds jaren een couchsurfer, vandaar het idee om via dat circuit een dergelijke reis proberen te maken. Een blik op de fora van Couchsurfing.org leerde mij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Cooksurfing is de ideale reiswijze voor culinair geïnteresseerde couchsurfers. Een van de surfers heeft zelfs al een nieuwe specifieke communitie opgestart: Cooksurfing.org. Op dit moment is het aantal leden nog beperkt, maar zo zijn alle grote community websites gestart, niet?

Bij deze doe ik dan ook een oproep aan iedereen die zijn keuken wil openstellen voor bezoekers: registreer en deel je culinaire kennis met andere foodlovers. En wie weet staan we aan het begin van het zoveelste internetsucces en een resem interessante kookervaringen.

Wat de reis betreft: die komt er zeker. Al moet ik eerst nog een job vinden om die te financieren… Suggesties voor locaties zijn altijd welkom.

Geef een reactie

