Kooklessen in de Levensboom

In de Levensboom kan je niet alleen overheerlijk eten, je kan er ook leren hoe je zelf dergelijke pareltjes op tafel kan toveren.

Hoe gaat het in zijn werk? Roberto — een van de koks van de Levensboom — demonstreert hoe je een aantal gerechtjes maakt. Je krijgt hierbij de basis op papier, maar notities moet je toch zelf maken. Je krijgt er een massa tips bij, dus opschrijven is echt wel aan te raden. Nadien mag je al dat lekkers natuurlijk ook opeten.

Zo deed ik deze maand mee aan de kookles rond het thema feesten. Het idee: hoe zorg ik ervoor dat ik tijdens de feesten bij mijn gasten kan zijn in plaats van in de keuken te staan. Alle gerechtjes die we maakten konden perfect vooraf klaargemaakt worden. Om je een ideetje te geven: we hebben zo’n twintigtal verschillende recepten geleerd. Apperitief, voorgerechtjes, soepen, hoofgerechten, bijgerechten en 3 desserts! Hieronder wat sfeerbeelden.

 

Aperitiefje van appelsap

Bladerdeeghapjes

Pompoensoep

 

Risottoballetjes

Chocoladegebakje

Megataart

Ook zin gekregen? Elke 2e dinsdag van de maand is er ’s avonds een kookles. Voor precieze data, het thema van de maand en inschrijvingen bel je best even: 011 22 64 00.

Veel plezier!

5 reacties

  1. Anouk said,

    29/11/2010 bij 15:30

    Die taart… om U tegen te zeggen! Is het receptje gepatenteerd door de Levensboom of toch geschikt voor publicatie? Is idd een pareltje in Hasselt – ik ben fan 🙂

  2. Tine Putzeys said,

    01/12/2010 bij 20:17

    Goed nieuws!

    Ik mag het receptje publiceren. Stay tuned!

  3. 14/12/2010 bij 08:54

    […] tijdje geleden schreef ik een blogpost over de kooklessen in de Levensboom. Eén van de pareltjes die ik daar leerde maken was deze megataart: […]

  4. Tine Putzeys said,

    14/12/2010 bij 10:14

    Belofte maakt schuld. Op onderstaande link vind je het recept voor de megataart!

    https://veggievoortwee.wordpress.com/2010/12/14/robertos-megataart/

  5. 02/06/2011 bij 12:01

    […] Een receptje uit de kooklessen van de Levensboom. […]


Geef een reactie

