Vegetarisch koken – verrukkelijk en gezond

Onlangs kocht ik op het boekenfestiijn weer een nieuwe berg kookboeken. Ik kan het gewoon niet laten. Eén daarvan was Vegetarisch koken – verrukkelijk en gezond van Parragon. En sinds het in mijn bezit is, is er nog geen week voorbij gegaan dat we er niets uit klaargemaakt hebben.

Toen ik het kocht heb ik niet veel acht geslagen op de titel. Vegetarisch eten wordt nogal vaak als gezond beschouwd, ook al is dat niet noodzakelijk zo. Vandaar dat ik toch enigszins verrast was dat er behoorlijk wat echt gezonde recepten in staan. En verrukkelijk zijn ze — zoals de titel belooft — ook zeker.

Het handigste aan het boek vind ik de voedingswaardentabellen. Ze geven je in een oogopslag een goed beeld van hoe gezond een recept al dan niet is.

Elk gerecht wordt ook met een mooie foto getoond. Misschien ben ik oppervlakkig, maar ik vind dat toch de leukste manier om een recept uit te kiezen: “hoe hard begin ik te kwijlen bij het zien van de foto”. Behalve die grote “resultaatfoto” zijn er ook telkens foto’s gemaakt van de belangrijkste tussenstappen. Het kan allemaal maar helpen.

Ook zeer leuk: het boek bevat een uitgebreid hoofdstuk over salades. En daar zitten een paar pareltjes tussen! De laatste tijd heb ik veel behoefte aan lichte maaltijden (een aantal avonden zijn gevuld met redelijk zware sportieve inspanningen) en salades zijn daar ideaal voor.

Conclusie: I like this book! Een aanrader voor iedereen die graag lekker en gezond eet.

5 reacties

  1. @rno said,

    30/11/2010 bij 09:46

    Is het een oud boek? Heb je een ISBN-nummer?

  2. Tine Putzeys said,

    01/12/2010 bij 08:52

    Het oorspronkelijke boek is uit 1999 en de Nederlandse editie uit 2003.

    ISBN: 978-1-4075-7553-7

  3. Branwen said,

    02/12/2010 bij 14:53

    Persoonlijk vind ik een hoge kwijlfactor een prima indicator.

  4. Tine Putzeys said,

    03/12/2010 bij 08:42

    Hihi, meestal klopt het wel in een richting: hoge kwijlfactor = lekker. Maar zo doe je eigenlijk ook onrecht aan bepaalde schotels die er nooit lekker kunnen uitzien (linzenstoofpot bijvoorbeeld).

  5. 04/07/2011 bij 14:12

    […] Naar een recept uit Vegetarisch koken – Verrukkelijk en gezond. […]


Geef een reactie

