Uit eten in Leuven: Loving Hut

Loving Hut is een keten van veganistische restaurantjes. Over heel de wereld zijn ze te vinden in de grote steden. Elk met zijn eigen menu, maar wel volledig veganistisch. Sinds kort is er ook eentje in Leuven, dus moesten we wel eens langsgaan tijdens onze laatste shoppingtrip.

Het menu is niet heel uitgebreid: wat voorgerechten, zes hoofdschotels en de suggestie van de dag. En natuurlijk desserts! Maar zelfs met die beperkte opties had ik nog moeite met kiezen. Ik twijfelde tussen alles. Voor het voorgerecht was er gelukkig een simpele optie: een mix schotel met verschillende hapjes.

Voorgerecht

Noms-a-plenty

Vegetarische sushi — niet te pikant! —, groentenloempia’s en groentenbeignets. Daarbij twee verschillende sausjes en een minislaatje. Allemaal heel lekker. Vooral de sushi. Normaal ben ik geen fan, maar deze was echt lekker.

Na lang twijfelen wisten we dan toch wat onze hoofdschotel zou worden: een veggieburger voor mij en de rijstnoedels voor mijn vriend. De burger werd zonder tralala geserveerd. Dat hoeft ook niet bij een spotgoedkope heerlijke veggieburger. Had ik echt gewild kon ik trouwens nog een extra portie groentjes bestellen.

De schotel van mijn vriend was uitgebreider. Hij kon kiezen voor de pikante of niet pikante versie. En er zat nog een extra loempiaatje bij. Beide hoofdgerechten werden uitstekend bevonden door de jury.

Veggieburger

Zonder gedoe: de burger

Noedels

Rijstnoedels met pikante 'steakreepjes'

We hadden nog ruim tijd over voor we moesten vertrekken, dus we namen er ook maar meteen een dessertje bij. Ik ging voor de chocomousse, mijn vriend voor de taart van de dag. Peer crumble. De chocomousse zou een voorbeeld kunnen zijn voor alle andere chocomousses ter wereld. Die laatste zou daar alleen meer beter van worden. De taart was ook zeer lekker, maar ik zou persoonlijk toch eerder voor appel gegaan zijn. Maar ja, je weet wat ze zeggen van smaken en kleuren…

Dessert

Taart en chocomousse gemaakt van echte chocolade. Of anders toch zeer goed nagemaakt.

We sloten de avond af met een ceremonieel geschonken theetje. De vader des huizes was aanwezig en wou het concept uitproberen. Wij vonden het in ieder geval zeer leuk. Ik hou normaal niet zo van thee, maar doordat we telkens kleine porties konden bij maken, werden de individuele kopjes niet te straf. We hebben uiteindelijk 6 kannetjes gemaakt. Zeker een aanrader.

Theetje

Let vooral op de schattige traditionele mini-kopjes

Conclusie? Loving Hut is zeker de moeite waard. Als ik in Leuven zou werken zou je me er zeker regelmatig kunnen vinden. Je kan er zoals wij iets uitgebreider gaan dineren, maar het lijkt me toch vooral een leuke plek voor een snelle veggie lunch. Uithalen kan ook. In ieder geval: probeer het zeker eens als je in de buurt bent.

Loving Hut Leuven

Tiensestraat 65
3000 Leuven

Facebookpagina

Maandag tot vrijdag 12:00 – 15:00 en 17:00 – 21:00
Zaterdag: 12.00 – 19.00
6 reacties

  1. I-Wen en Ann Loving Hut said,

    11/02/2011 bij 15:14

    Hallo lieve bezoekers van Loving Hut leuven,

    Hartelijk dank voor jullie mooi geschreven en heel oprechte tekst.
    We hopen jullie blijvend te verrassen
    met onze maandelijks veranderende specials,
    moesten jullie wat meer honger hebben dan een snelle veggie hap. (smile)

    Dank je!

  2. Pim Beumer said,

    02/12/2011 bij 23:24

    Hallo,
    Mijn naam is Pim Beumer en ik heb gelezen dat er een vestiging van the Loving Hut in Maastricht komt en de deuren opend op 6 December.
    Is deze vestiging al On-line te bereiken ( Wil graag boeken ) of is er een telefoonnummer van ?
    Hoor hier graag meer over.
    Alvast bedankt.
    Pim.

    • Tine Putzeys said,

      04/12/2011 bij 13:16

      Dag Pim

      Ik zou het zelf niet weten. Ik heb iets gelijkaardigs gehoord, maar ben zelf niet op de hoogte hiervan. Als ik meer info heb zal ik die zeker op deze blog posten.

      Groetjes
      Tine

      • fleursmeets said,

        26/04/2012 bij 14:08

        beste, de loving hut te maastricht opent vandaag officieel haar deuren.

      • Tine Putzeys said,

        30/04/2012 bij 16:51

        W00t, dat hoor ik heel graag. Binnenkort dan toch nog eens over de grens gaan piepen.

        Kan je ook een adres of website meegeven?

    • Rosita said,

      10/07/2012 bij 15:00

      Ja inderdaad is nu open! Groetjes Rosita 10-07-2012


Geef een reactie

