Tarweschotel met champignons en schorseneren

Een van mijn goede voornemens voor het jaar was om wat meer ‘gekke’ ingrediënten te gebruiken. De schorseneer was voor mij een groente uit die categorie. Vroeger maakte mijn mama ze wel eens klaar in melksaus, maar echt geweldig vond ik ze niet.

Maar onlangs vroeg mijn vriend om eens iets klaar te maken met schorseneren. Mijn voornemens indachtig ging ik op zoek naar een recept. Dit is het uiteindelijke resultaat geworden…

Tarweschotel met champignons en schorsenerenDe bedoeling was om het met tarwe te maken, maar die bleek op het laatste moment niet voorradig. De rijst smaakte er in ieder geval ook uitstekend bij.

Ingrediënten

250g champignons: in grote stukken
3 teentjes look: fijngesnipperd
2 potten van 340 g gesneden schorseneren (ik gebruikte Hak): afgegoten
1 citroen
2/3 kop peterselie: fijngehakt
Olie om in te bakken
Een portie tarwe of rijst zoals je gewoonlijk eet

Recept

Kook de rijst of tarwe zoals vermeld op de verpakking.

Rasp de schil van de citroen. Verhit de olie op een heet vuur en roerbak er de champignons en look in. Voeg de citroenrasp erbij en pers de helft van de citroen er over uit. Opgelet voor pitten! Zet het vuur lager en meng de schorseneren erdoor. Als de schorseneren warm zijn voeg je het grootste deel van de peterselie toe en meng je.

Serveer met de rijst of tarwe en werk af met het restje peterselie.

Smakelijk!

Geef een reactie

