Getest en goedgekeurd: Yofu

Persoonlijk heb ik geen probleem met gewone fruityoghurt, maar de laatste tijd eet ik steeds vaker sojayoghurt. Ook wel Yofu genaamd. En ik moet zeggen, het is de moeite waard om het eens te proberen, zelfs al ben je geen vegetariër of veganist. Simpelweg omdat ze zo lekker zijn.

Tot hiertoe al geproefd:
Alpro Soya bosbes, Alpro Yofu natuur, Provamel Limoen Yofu

alpro bosbesalpro yofu natuurProvamel limoen

Alledrie hebben ze de smaaktest met glans doorstaan. De twee fruityofu’s zijn ideaal als tussendoortje. Qua smaak leunen ze dicht aan bij gewone fruityoghurt, met als grote verschil dat je bij Danone of andere grote merken deze aparte smaken niet vindt. En ze zijn nochtans de moeite.

De natuuryofu is heerlijk smeuïg en bevat bijna geen calorieën. Ik gebruik hem dan ook om een light ontbijt mee te maken. Gewoon 2 stukken fruit snijden en 125g yofu erbij. Simpel, licht en lekker.

Het Alpro-assortiment kan je gewoon in elke grote supermarkt terugvinden. De Provamelproducten ben ik tot hiertoe enkel nog maar in de Bioshop tegengekomen.

Uitproberen is de boodschap!

En nu op zoek naar desserts op basis van yoghurt…

9 reacties

  1. Kelly said,

    06/02/2011 bij 21:34

    Ik vind ze ook heerlijk! En zelfs beter dan yoghurt op basis van koemelk – frisser en lichter (veel vriendelijker voor mijn soms zo ‘zwakke’ maag…).

    Op een kookworkshop van Sabine (sabinedewaele.blogspot.com) proefde ik eens mangolassi, zoooo lekker 🙂 Gewoon 125 g yofu natuur + 125 g kokosmelk + 1 mango mixen. Vandaag was het bananenlassi met een beetje citroen – ook erg aan te raden.

    Ik ben benieuwd naar desserts op basis van yoghurt – vandaag was ik er zelf nog naar op zoek, maar maakte uiteindelijk opnieuw lassi…

    • Tine Putzeys said,

      07/02/2011 bij 08:45

      Hmm jammer genoeg net mijn laatste mango op 😉

  2. Bjorn Provamel-team said,

    07/02/2011 bij 10:17

    Leuk dat je onze yofu’s lekker vindt! Binnenkort brengen we nog een heel lekkere yofu op de markt: appel-groene thee.

    PS:Ik heb je artikel geretweet 🙂

    • Tine Putzeys said,

      07/02/2011 bij 23:00

      Tof! Gratis staaltjes zijn altijd welkom 😉

      Zal die in de Colruyt te vinden zijn?

    • Bjorn Provamel-team said,

      08/02/2011 bij 09:56

      In Colruyt geen Provamel. Wel te verkrijgen bij Bioplanet en in andere bio-speciaalzaken…

  3. veggiesarah said,

    14/02/2011 bij 11:49

    Enkel spijtig dat je de yofu’s van Provamel niet kan bestellen in de Bioplanet en in Hasselt colruyt kunt laten leveren…daar zouden ze nog iets op moeten vinden 🙂

    • Tine Putzeys said,

      15/02/2011 bij 08:57

      Oplossing is simpel: een Bioplanet in Hasselt!!! Wie start de petitie?

      In de Bioshop hebben ze wel een uitgebreide Provamel selectie trouwens, maar ik vermoed dat je dat wel wist 😉

  4. Bjorn Provamel-team said,

    16/02/2011 bij 00:36

    Soms moet een mens wat moeite doen in het leven om een lekker product te kunnen consumeren :-).

  5. 08/04/2011 bij 08:23

    […] tijdje geleden al berichtte ik over hoe geweldig ik yofu wel vond. Ondertussen heeft Provamel twee nieuwe smaakjes op de markt gebracht: appel – […]


Geef een reactie

