The vegan challenge

Tijdens de vasten is het er niet van gekomen, maar ik wou toch opnieuw een dieet-experiment doen dit jaar. Het zal iets minder radicaal zijn dan vorig jaar en hopelijk ook iets makkelijker vol te houden. Ik ga dus proberen om de komende maand veganistisch te eten.

Waarom? Omdat het kan! Ik merkte dat we al vrij vaak veganistisch aten, dus de stap lijkt me vrij klein. Het kan ook geen kwaad om het eens te proberen. Eens kijken wat voor effect het op mijn lichaam en geest heeft.

Jammer genoeg heb ik er niet aan gedacht om een bloedproef te laten doen (voor en na), dus over gehaltes B12, ijzer en foliumzuur zal ik jullie niets kunnen vertellen. Ik heb wel een app waarmee ik nauwgezet bijhoud wat ik eet. De app geeft dan mooi weer wat ik die dag binnenkregen heb aan calorieën, vetten, eiwitten, zetmeel, …Vooral de hoeveelheid eiwitten lijkt me interessant om te bekijken. En de vet/eiwit-ratio.

Wat verwacht ik ervan? Lekkere recepten! Laat dat duidelijk zijn, ik ben niet van plan om enigszins in te boeten aan culinair genot. Zoals ik al zei, we eten al vaak veganistisch, dus ik weet dat het kan. Ik verwacht trouwens ook zeer veel dessert te eten. Veganistisch eten is toch gezond, niet?

6 reacties

  1. @rno said,

    09/05/2011 bij 09:29

    Vergeet je niet om vitamine-B12 te slikken. Als het een korte periode is, zal het geen probleem zijn. Maar als je veganist blijft, dan moet je er wel om denken.

  2. Kelly said,

    09/05/2011 bij 15:25

    Ik vind veganistisch dessert vaak zelfs lekkerder! Onlangs maakte ik nog eens cake met eieren en het viel een beetje tegen… Succes en smakelijk he!

  3. Tine Putzeys said,

    09/05/2011 bij 21:59

    Bedankt voor de reacties! Tips voor receptjes altijd welkom. Ik kan wel veel vinden, maar als je echt zoiets hebt van dit MOET je eten… feel free!

  4. inga said,

    14/05/2011 bij 08:26

    waar haal je die app om alles te noteren wat je eet en zo je caloriën te weten???bestaat dat ook voor iphone?
    ik wens je veel succes met veganistisch te eten, lijkt me ook heel haalbaar
    succes

  5. inga luykx said,

    14/05/2011 bij 08:37

    kan u me zeggen waar ik die app kan vinden om de caloriên van een dag te berekenen?
    succes

  6. Tine Putzeys said,

    14/05/2011 bij 18:04

    Hoi Inga

    Het ding heet “tap&track” en is inderdaad voor de iPhone. Ik zal er binnenkort eens een blogpostje over maken.


Geef een reactie

