Pizza met bospaddenstoelen en asperges

In één woord: foodgasm! En dat terwijl ik helemaal geen fan ben van asperges. Tijdens het eten van deze pizza heb ik meermaals gekreund van ongeloof en genot. Zo lekker. Mijn vriend vond dat trouwens zeer grappig.

In dit recept gebruik ik zelfgemaakt pizzadeeg, maar ik vermoed dat het ook wel kan met prefabdeeg van de supermarkt. Aangezien ik deze pizza nog tijdens de vegan challenge maakte is de bovenkant kaasvervanger, maar je kan er ook een andere belegen of oude kaas voor gebruiken.

Ingrediënten

pizzadeeg voor 2 pizza’s
200g gemalen belegen of oude kaas
2 blikjes dubbelgeconcentreerde tomatenpuree
een tiental groene aspergepunten: in korte stukken van ongeveer 2 cm gesneden
25g gedroogde bospaddenstoelen
zout

Recept

Verwarm de oven voor op 250°C.

Laat de paddenstoelen een kwartier weken in lauw water. Giet ze af en snij ze in fijne stukjes.

Blancheer de asperges. Ik zet ze 2 minuten in een kommetje met water in de microgolf.

Doe in een kom de inhoud van de twee potjes tomaatconcentraat. Vul één van de blikjes met water en voeg dat toe aan de puree. Meng goed en zout de saus naar smaak. Andere kruiden zijn niet nodig.

Besmeer het pizzadeeg met de tomatensaus. Leg de paddenstoelen en asperges erop. Bestrooi met kaas. Bak 12-15 minuten in de oven. De pizza is klaar als de rand bruin wordt.

Smakelijk!

2 reacties

  1. Eline said,

    14/07/2011 bij 14:25

    Ik lees in dit recept dat de bovenkant kaasvervanger is maar het ziet er toch uit als echte kaas?! Waar kan je zoiets kopen?

    Ik eet zelf alleen kaas met NIET dierlijk stremsel… maar deze kaasvervanger ken ik precies niet?!!!


Geef een reactie

