Kookboek: De groene wereldkeuken van Troth Wells

De titel van dit boek was veelbelovend. Ik hou immers van exotische gerechten, met vreemde nieuwe kruiden en kleurige groenten. Jammer genoeg kon het niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoen.

De recepten zijn duidelijk en makkelijk te volgen en de fotografie is prachtig. Er staan enkele pareltjes in zoals de “gevallen imaam” —de naam alleen al— en de “snelle curry van kool”. Van een simpel en snel gerecht als de dal bhat heb ik enorm genoten.

Alleen… er staan ook heel wat —naar mijn mening— overbodige recepten in. Elk vegetarisch kookboek heeft wel een recept voor moussaka, nasi goreng of burritos. Ook van de “couscous” en “groentenroerbak” had ik meer verwacht. Daarbij komt dan nog dat veel ingrediënten vaak terugkomen.

Al bij al heb ik dus gemengde gevoelens over dit boek. Voor een beginnende (vegetarische) kok zou ik het zeker aanraden. Of als cadeau voor een open-minded niet-vegetariër past het ook zeker. Voor de ietwat gevorderde veggiekok denk ik echter dat het te weinig uitdagend en vernieuwend is.

Geef een reactie

