Vegetarisch tiengangendiner in Boergondië

Op weekend in Westouter. The middle of nowhere. De plannen om gewoon een potje spaghetti te koken waren al gemaakt. Gelukkig kon ik het toch niet laten om even op internet te checken of er echt niets in de buurt was waar we degelijk konden gaan eten. Ieper misschien?

Per toeval kwamen we uit op Boergondië. Een restaurant op een bioboerderij, waar ze koken met ingrediënten van hun eigen veld. Klonk goed, dus reserveerden we maar.

De kaart was op zich niet erg uitgebreid. Een vijftal gerechten, waarvan één het “vegetarisch bord”. Normaal zou ik wat meer uitleg willen, maar in dit geval was het duidelijk dat de chef gewoon maakt waar ze die dag zin in heeft. De chef leerde trouwens haar vak bij toprestaurants als de Karmeliet en Noma. Toen bleek dat het degustatiemenu ook volledig vegetarisch kon, waren we direct verkocht. Laat maar komen, het kan alleen maar lekker zijn.

Kleine glaasjes met muntige aardbeienmousse, komkommer met zeewier, soep met geroosterde mierikswortel en appel, slaatjes, nog andere soep, mousses, hapjes, … Het bleef maar komen. Elke gang was nog lekkerder dan de vorige. Toen we net dachten dat het dessert wel ongeveer zou komen, kwam er nog een bord vol hoofdgerecht aan. Met een dertigtal verschillende ingrediënten. En dan pas desserts. Jazeker, in het meervoud. Hieronder enkele foto’s, maar in totaal waren er dus tien gangen. TIEN!

Drie uur genieten. Na deze ervaring begin ik te snappen waarom mensen naar sterrenrestaurants gaan. Van mij mag Boergondië er zeker wat krijgen. Heerlijke decadentie.

Boergondië
Bellestraat 21
8954 Westouter (Heuvelland)

057/44.41.72
0473/41.98.04
0492/56.17.74

info@boergondie.be
www.boergondie.be

De openingsuren kon ik niet terugvinden. Best even bellen dus.

2 reacties

  1. 10/08/2011 bij 12:42

    Heel erg jammer, maar de site werkt niet… Vreemd?
    Het ziet er in ieder geval wel heel goed uit! Zaten jullie niet propvol bij het buiten komen? Ik schuw sterrenrestaurants een beetje omdat ik nog niet veel mensen gehoord heb met goede ervaringen (lees: veel te duur en veel te weinig).

    Het restaurant is open op alle dagen buiten woensdag en donderdag zag ik hier : http://www.hoeveproducten.be/dealer/detail.phtml?id=38

    • Tine Putzeys said,

      13/08/2011 bij 18:51

      Wij zijn naar buiten gerold ja. De porties begonnen klein, maar werden groter met elke gang. De zesde foto met de zoete aardappel bovenop was de “hoofdschotel”. Daar alleen al zou je mee gegeten kunnen hebben. Duur, tja, 55 euro is niet niks, maar ik vond het zeker de moeite om het ervoor te betalen.

      Ik denk ook niet dat ze (al) een ster hebben. Maar het lijkt me dat dat niet lang meer kan duren…


Geef een reactie

