Kraantjeswater in de horeca

Met 10 000 zijn ze al. De Facebookfans van kraantjeswater in de horeca. En ik ben er eentje van.

Ik drink bijna altijd kraantjeswater. Twee à drie liter per dag. Een echte fan dus. Het meeste fleswater vind ik ook gewoon niet lekker. Ik zou het dan ook zeer leuk vinden als kraanwater een vaste optie op de kaart van cafés en restaurants zou worden. Vooral restaurants dan. Niets leuker dan ongelimiteerd kunnen drinken bij de maaltijd.

Waarom kraanwater? Simpelweg omdat ik het meeste fleswater, zoals hierboven gezegd, niet lekker vind. Zeker niet als dat dan nog “chiquer” water moet zijn. Lichtbruisend, of van die dingen. Dat verstoort voor mij alleen maar de smaak van mijn maaltijd. Dat het allemaal veel ecologischer is, is natuurlijk ook leuk meegenomen.

Af en toe kom ik een restaurant tegen waar je kraantjeswater kan krijgen. Meestal gratis en à volonté. En dat geeft toch meteen een veel sympathieker gevoel. Zonder echt een meerkost te zijn. Je kan er ook een hoop leuke dingen mee doen. Een paar voorbeelden:

  • Lukemieke in Leuven: de karaffen staan klaar, je mag ze zelf gaan vullen aan het kraantje. Zo kan de uitbater alvast niet klagen dat hij er extra werk aan heeft.
  • Le potager du Marais in Parijs: het water hier wordt geserveerd in een voormalige wijnfles. Zonder etiket.
  • Izibilliboco in Hasselt: je kan hier voor het kraantjeswater een vrijwillige bijdrage betalen. De opbrengst gaat naar een project voor watervooziening in Afrika. Het hoeft dus ook allemaal niet gratis.
Denk jij er ook zo over? Maak je dan lid van de Facebookgroep. Des te meer mensen, des te meer overtuigingskracht ze zullen hebben!

Facebookpagina: Gezocht: 10.000 fans die kraanwater in de horeca op de kaart willen zetten

2 reacties

  1. 26/07/2011 bij 22:42

    Dat zou fantastisch zijn! Ik drink ook altijd kraantjeswater en ik vind het lastig dat je niet overal kraantjeswater kan krijgen – ook al is het tegen een kleine betaling…

  2. 10/08/2011 bij 12:44

    Het is idd geweldig als ze kraantjeswater aanbieden, thuis drink ik ook niks anders (op kot in Brussel wel altijd flessen, het kraantjeswater was er héél vies).


Geef een reactie

