Uit eten in Leuven: Het Geheim

De naam is alvast goed gekozen. Ik had in ieder geval nog nooit van Het Geheim gehoord of gelezen. En ik lees nochtans heel wat rond vegetarisme. De tip kwam van een collega, die helemaal geen interesse in vegetarisme heeft.

Bij mijn laatste shopping spree in Leuven zijn we dan maar eens langsgegaan voor een hapje en een drankje. We waren wat vroeg, dus bestelden eerst nog een portie kaas en een sapje. De overheerlijke zongedroogde tomaatjes kregen we er gratis bij. De “verse squash” is trouwens een absolute aanrader.

Een uurtje later bestelden we ook een hoofdgerecht. Veggie balletjes in tomatensaus met een geweldig leuk gepresenteerde portie frietjes voor mijn vriend en de veggieburger met fruitige currysaus voor mezelf. Ik hou namelijk erg van hoofdgerechten met fruit. Een goede keuze zo bleek. De frietjes — gebakken in kokosolie — waren ook uitstekend. De balletjes nostalgisch lekker.

De burger

De balletjes

Frietjes!

Voor een dessertje was er jammer genoeg geen plaats meer. Dan zullen we nog eens moeten teruggaan zeker?

Het decor is heel gezellig, met een stuk retrobehang, een muurkaart van bordverf en een bestek-luster. De andere lampen zitten verborgen achter kookgerei. Niet echt optimaal om foto’s te nemen, maar wel heel schattig. Achteraan is ook een grote tuin, waar je zomer en winter van kan genieten. Voor de winter zijn er dekentjes beschikbaar.

Menumuur

Bestekluster

Terrasje

Conclusie? Leuk restaurantje — al adverteren ze zichzelf zo helemaal niet — en zeker een aanrader voor wie de klassieke vegetarische lasagne die je in elk ander niet-veggie restaurant kan krijgen, beu gegeten is.

Nog niet overtuigd? De ingrediënten zijn zo veel mogelijk lokaal, bio en fair trade. Nog eens goed voor het geweten ook dus.

Het Geheim

B.A. De Becker Remyplein 19
3010 Kessel-Lo

016 43 82 30

hetgeheim.be

Elke dag open van 11:00 tot 23:00
Keuken doorlopend open van 11h30 tot 21h30
Zondag en maandag gesloten

2 reacties

  1. Frank said,

    02/02/2012 bij 12:18

    Hey Tine,

    Ik ga het restaurant zeker eens proberen als ik nog eens in Leuven ben. Leuke blog trouwens, ik ben zelf sinds een jaar (hopelijk) definitief ex-carnivoor geworden en ben steeds op zoek naar leuke recepten en dergelijke meer. Keep it up!

    Frank

    • Tine Putzeys said,

      08/02/2012 bij 23:27

      Hey Frank

      Leuk dat je planteneter geworden bent en leuk dat je mijn blog graag leest. Momenteel wijn er wat minder updates, maar dat komt omdat ik met iets groots bezig ben. Stay tunes for more!

      Tine


Geef een reactie

